Slaaphypnose – slaap lekker

Annelies MulderGezondheid, Lekker in je lijf0 Comments

slaaphypnose-mamalogisch

Val beter in slaap met slaaphypnose. Je onderbewustzijn luistert altijd. Zo te zien aan de statistieken van Mamalogisch slapen er op dit moment veel mensen slecht. Het blog ‘Slaapmeditatie – slapen als een roosje” wordt dagelijks vaak bekeken. Wat kun je zelf doen om sneller in slaap te komen om die maal en piekerstroom te verminderen. Vaak is het zo dat je niet goed slaapt omdat je wordt afgeleid. De oorzaak zit hem vaak in spanningen en stress. Stress, spanning en piekeren verlagen de kwaliteit van je slaap. Je ligt te plafondstaren en ebt weg in een stroom van gedachten.

Chronisch moe

Misschien helpt het niet meer om vroeg naar bed te gaan en voel je je ‘s ochtends nog net zo moe als de avond ervoor toen je naar bed ging. Misschien kun je overdag niet meer stoppen met denken over hoe moe je bent? Als dat voor jou geldt trap het gas dan niet meer in door je erin in vast te bijten, maar schakel een versnelling terug.

Moe, moe, moeder

Allereerst probeer te stoppen met piekeren over hoe moe je bent. Het zuigt je leeg en maakt je alleen nog maar vermoeider. De gedachten slaan over op je lichaam en daardoor begin je je steeds onrustiger te voelen. Het is nu belangrijk om tot rust te komen en jezelf dit ook te gunnen. Kijk niet naar anderen die meer energie lijken te hebben als jij. Ook zij hebben hun eigen shit.

Slaaphypnose

Is een goede manier om je ratelende hoofd tot rust te laten komen. Het idee achter slaaphypnose is simpel gezegd nergens aan denken. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar je kunt het trainen. Het doel is om met de hypnose gedachten en emoties te laten verdwijnen die je hinderen bij wat je wilt doen, in dit geval goed slapen. Je komt als het ware in je onderbewustzijn waardoor de slaap wordt geactiveerd waardoor je op een natuurlijke manier in slaap valt.

Ademhaling 

Word je bewust van je eigen ademhaling als je in bed ligt zonder hier controle op uit te oefenen. Probeer rustig te liggen en volg met je handen op je buik het natuurlijke ritme. Je ademhaling laat zich niet sturen en snel in slaap vallen kun je niet afdwingen. Als het snel moet komt er al weer stress bij kijken. Neem je tijd.

Tips geef je slaap prioriteit 

Verminder het aantal koppen koffie wat je drinkt op een dag. Zelfs een kop koffie in de ochtend kan al van invloed zijn op je slaap in de nacht.

Drink voor je gaat slapen lekker een paar koppen kruidenthee. Mijn favoriet is kamillethee. Lavendel, rooibos, valeriaan werken ook rustgevend.
Zet je telefoon uit en vermijd schermen voor je gaat slapen
Ga op tijd naar bed
Maak de kamer goed donker
Verminder stress
Ontspan
Ga lekker liggen en luister bij voorkeur met een koptelefoon of oordopjes, en op een moment dat je je volledig kan ontspannen. Good night! You need it.

Volg jij Mamalogisch al? Klik hier voor de updates op Facebook met vrolijke en natuurlijke inspiratie.

(Visited 797 times, 1 visits today)
Annelies Mulder on FacebookAnnelies Mulder on Instagram
Annelies Mulder
(33) Doula, massagetherapeut, Hypnobirthingdocent. Verbinden vanuit je eigen kracht, denkt niet graag in hokjes, intuïtief & kleurrijk. Vrolijke en natuurlijke inspiratie dat is Mamalogisch.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *